비거주인 과세 옵션
귀하가 귀하의 서비스에 대한 지불로 재고를 살 수있는 옵션을 받으면 옵션을받을 때, 옵션을 행사할 때, 또는 옵션을 행사할 때받은 옵션 또는 주식을 처분 할 때 소득을 가질 수 있습니다. 스톡 옵션에는 두 가지 유형이 있습니다.
종업원 주식 매입 계획 또는 인센티브 스톡 옵션 (ISO) 계획에 따라 부여 된 옵션은 법정 스톡 옵션입니다. 종업원 주식 매입 계획이나 ISO 계획에 따라 부여되지 않는 스톡 옵션은 비상 무적 스톡 옵션입니다.
법적 또는 비 기명식 스톡 옵션 부여 여부를 결정하는 데 도움이 필요하면 간행물 525, 과세 및 비양도 소득을 참조하십시오.
법정 스톡 옵션.
고용주가 법정 스톡 옵션을 부여한 경우 일반적으로 옵션을 수령하거나 행사할 때 총소득을 포함하지 않습니다. 그러나 ISO를 행사하는 해에는 귀하에게 대안의 최소 세금이 부과 될 수 있습니다. 자세한 내용은 양식 6251 (PDF)을 참조하십시오. 옵션을 행사하여 구입 한 주식을 판매 할 때 과세 소득 또는 공제액 손실이 발생합니다. 일반적으로이 금액을 자본 이득 또는 손실로 간주합니다. 그러나 특별 보유 기간 요건을 충족시키지 않으면 판매 수입을 경상 소득으로 처리해야합니다. 임금으로 처리되는 금액을 주식의 처분에 따른 손익 결정시 주식 기준으로 추가하십시오. 스톡 옵션의 유형에 대한 구체적인 내용과 소득 신고시기 및 소득세 목적 상 수입이보고되는 방법에 대한 규칙은 출판물 525를 참조하십시오.
인센티브 스톡 옵션 - ISO를 행사 한 후, 귀하는 고용주로부터 Form 3921 (PDF), 섹션 422 (b)에 따른 인센티브 스톡 옵션 행사를 받아야합니다. 이 양식은 귀하의 반환시보고 될 올바른 자본 및 경상 이익 (해당되는 경우)을 결정하는 데 필요한 중요한 날짜와 값을보고합니다.
종업원 주식 매입 계획 - 종업원 주식 매입 계획에 따라 부여 된 옵션을 행사하여 취득한 주식을 처음 양도하거나 매각 한 후, 귀하는 고용주로부터 Form 3922 (PDF), 종업원 주식 매입 계획을 통해 취득한 주식 양도 계획서 섹션 423 (c). 이 양식은 귀하의 반환시보고 될 정확한 자본 및 경상 이익을 결정하는 데 필요한 중요한 날짜와 값을보고합니다.
비공식 스톡 옵션.
고용주가 비정규 주식 매입 선택권을 부여하는 경우, 포함 할 소득 금액과이를 포함 할 시간은 옵션의 공정한 시장 가격을 쉽게 결정할 수 있는지 여부에 달려 있습니다.
쉽게 결정된 공정한 시장 가치 - 옵션이 기존 시장에서 활발하게 거래되는 경우 옵션의 공정한 시장 가치를 쉽게 결정할 수 있습니다. 옵션의 공정한 시장 가치를 쉽게 결정할 수있는 다른 상황에 대해서는 출판물 525를 참조하고, 공정한 시장 가격으로 쉽게 결정할 수있는 옵션에 대해 소득 신고시기를 결정하는 규칙을 참조하십시오.
쉽게 결정되지 않음 공정한 시장 가치 - 대부분의 비 공격적 옵션에는 공정 가치로 측정 가능한 시장 가치가 없습니다. 쉽게 결정할 수있는 공정 시장 가격이없는 비거주 옵션의 경우, 옵션이 부여 될 때 과세 대상은 없지만 옵션 행사를 할 때 지불 한 금액보다 적은 금액으로 행사할 때받는 재고의 공정한 시장 가치를 소득에 포함시켜야합니다. 옵션을 행사하여받은 주식을 판매 할 때 과세 대상 소득 또는 공제액이 있습니다. 일반적으로이 금액을 자본 이득 또는 손실로 간주합니다. 특정 정보 및보고 요구 사항은 간행물 525를 참조하십시오.
미국 : 스톡 옵션의 국경 간 과세.
스톡 옵션은 점차 국제 경영진 보상 패키지의 중요한 구성 요소입니다. 세금 징수 및 고용주와 직원 모두에게 기회가 있으며, 특히 하나 이상의 과세 관할권이 관련되어있는 경우 특히 그렇습니다. 따라서 고용주와 직원은 처음부터 이슈를 해결하는 것이 중요합니다. 개인에 대한 소득세 배분 외에도 고용주가 캐나다 회사 일지라도 미국 고용 세 원천 징수, 비거주자에 대한 잠재적 인 미국 재산세와 같은 예기치 않은 영향이 있습니다. 고려해야 할 주요 질문 몇 가지를 따릅니다.
옵션의 종류는 무엇입니까?
직원은 미국 세법에 따라 스톡 옵션의 특징을 알아야합니다. 모든 스톡 옵션이 인센티브로 의도되었지만 특정 유형의 옵션은 인센티브 스톡 옵션 ( "ISO")으로 규정됩니다. 그러한 옵션을받은 개인은 옵션이 부여되거나 행사 될 때 보상 소득에 대한 세금을 부과하지 않습니다. 수취인이 주식을 매각하는 경우, 수령인은 적격 판매를 가정 할 때 장기 이득에 대한 과세 대상이됩니다. 대조적으로, 비법권 스톡 옵션 ( "NQSO")의 수취인은 옵션이 행사되는 해에 보상 소득에 대해 과세됩니다. 과세 대상 보상은 행사 일의 행사 가격과 주식의 공정한 시장 가격의 차이만큼의 금액입니다. NQSO가 행사되고 주식이 취득 된 후에, 그 주식은 종업원의 투자로서 과세 목적으로 취급됩니다. 행사 일 이후 주가가 고평가되면 직원은 주식을 매각 할 수 있으며 자본 이득에 대한 세금을 납부하게됩니다.
세금 징수 대상은 어디입니까?
미국 거주자와 시민은 전세계 소득에 대해 과세됩니다. NQSOs를 소지하고 미국으로 이주한 비거주자는 옵션이 미국 거주자 인 동안 행사되는 경우 옵션 소득의 전체 금액에 대해 과세 대상이됩니다. 미국 시민권자가 아닌 개인이 NQSO 행사 당시 미국의 비거주자 인 경우, 비거주자는 신체적으로 유나이티드 밖에있는 동안 수행 된 서비스에 기인하는 옵션 소득 부분에 대해 미국 세금이 면제됩니다 미국. 그러나 이러한 개인은 미국에서 수행 된 서비스로 인한 소득에 대해 미국세의 적용을받을 수 있습니다. 미국과 외국 소스 간의 옵션 소득 배분은 개인이 미국에서 일한 일수와 해당 기간 동안 개인이 미국 이외 지역에서 일한 일수를 기준으로 할 수 있습니다. 국제 경영진은 매일 매일의 근무지와 근무일 또는 휴무일을 신중하게 기록하는 것이 중요합니다. 고용주가 미국 고용 세금 요건을 준수하는 것도 중요합니다. 외국 고용주와 미국 고용주 모두에게 적용됩니다.
하나 이상의 국가에서 과세 대상이거나 한 국가에서 다른 국가로 이전하는 개인은 국가의 세법이 옵션의 과세를 조화시키지 않으면 이중 과세에 직면 할 수 있습니다. 과세 대상 및 과세 시간은 동일하지 않거나 세액 공제가 가능하지 않을 수 있습니다. 예를 들어, 외국에 거주하고 근무하는 미국 시민이 외국 회사 NQSOs를 수령하고 행사하는 경우 미국은 옵션 소득 (외국인 근로 소득 제외 대상)에 세금을 부과합니다. 외국인이 4 년 후에 주식을 판매 할 때까지 외국인이 옵션 소득에 세금을 부과하지 않는 경우, 외국인 거주자 인 경우에도시기와 금액 및 세금 대상 유형의 불일치가 발생합니다. 외국 세액 공제의 잠재적 이익은 상실 될 수 있습니다.
미국 관세는 적용됩니까?
미국 회사의 스톡 옵션의 공정한 시장 가치는 사망자의 과세 대상에 포함됩니다. 해당 개인이 미국 시민권자인 경우 해당 개인의 전세계 부동산의 공정한 시장 가치는 부동산 세의 적용을받습니다. 미국 시민권 자나 미국 거주자가 아닌 개인은 미국 내 재산만으로 미국 재산세가 부과됩니다. 미국 회사에서 주식을 취득하는 옵션은 국세청 (Internal Revenue Service)에 의해 세금이 부과되는 미국 내 부지 속성으로 간주됩니다. 그 결과로 개인과 그 또는 그녀의 재산에 대한 과세의 불일치가있을 수 있습니다.
스톡 옵션 플랜을 채택하기 전에 고용주는 모든 종업원에 대한 세금 영향을 고려해야합니다. 계획은 국제 기업과 국제 경영진의 요구를 수용 할 수 있도록 설계 될 수 있습니다. 스톡 옵션을받는 개인은 옵션을 행사할시기를 결정할 때 가능한 미국 및 해외 세금 영향을 고려해야합니다.
이 기사의 내용은 주제에 대한 일반적인 지침을 제공하기위한 것입니다. 특정 상황에 대한 전문적인 조언을 구해야합니다.
이 기사를 인쇄하려면 Mondaq에 등록하면됩니다.
기존 사용자 또는 로그인으로 로그인하여이 기사를 인쇄 할 수 있습니다.
비거주 외국인에 의한 종업원 옵션 행사.
뉴스 레터.
외국 개인은 미국에 정착하여 미국 고용주를 위해 일하고 고용주의 스톡 옵션 계획에 따라 옵션을 얻습니다. 그 또는 그녀는 국가를 떠난다, 거주자 상태를 잃고, 그 다음 미국 주식 옵션을 행사한다. 미국은 언제 근로자에게 세금을 부과합니까?
이 세금 문제는 국제, 법인 및 종업원 세제 혜택이 교차하는 지점에서 발생합니다. 그것은 하나의 전문 분야에 정면으로 빠지지 않기 때문에, 실무자 중 일부는 질문에 대답 할 수 없습니다. 또한이 문제를 다루는 기사는 주식 보상 및 국제 조세법의 연계에서 발생하는 다른 세금 문제와 함께이 문제를 그룹화하는 경향이 있습니다. 결과적으로 미국의 세수 처리와 관련된 세부 사항 중 일부는 간략하게 만 고려됩니다. 예를 들어 Thomas Bissell과 Alfred Giardina의 우수 기사는 다음과 같이 문제를 요약합니다. & quot; 외국인이 미국 지명을 완료 할 때까지 [옵션]을 행사하지 않은 경우. 다른 국가로 이주하여 [비거주 외국인]이되는 경우, 일반적으로 미국 세금은 미국의 원천 징수액에만 부과됩니다. & quot; (1)
국제, 법인, 종업원 급여 및 원천 징수 규칙의 상호 작용이 2005 년 이전에 복잡해지면 새로운 내부 수익 코드 섹션 409A와의 상호 작용이 더욱 그러합니다. 국내 및 국제 조세, 세금 조약 및 전 국외 거주자 및 거주자를 국외로 추방하는 법률의 하위 집합을 고려하는 것 외에도, 종사자는 새로운 연체 보상 규정 및 엄격한 새로운 형벌 제도를 숙고해야합니다. 중요한 쟁점을 놓칠 가능성이 높아졌습니다.
이 업데이트는이 시나리오에서 발생할 수있는 모든 미국 세금 문제에 대해 자세하면서도 관리가 가능한 분석을 제공합니다. 그것은 순수한 국내 상황에서 종업원 스톡 옵션을 논의하고 옵션의 유형, 과세 대상 및 고용주가받는 다양한 원천 징수 의무를 검토하는 것으로 시작합니다. 국제적인 틀에서 소개하는 복잡성에 대해 논의하기 시작합니다.
주식 옵션의 국내 세금.
그랜트, 가득, 운동 및 판매.
종업원에게 옵션이 부여되면 미래의 날짜 또는 그 이후에 특정 가격으로 주식을 매입 할 권리 ( '옵션 가격'이라고 함)를받습니다.
종업원이 합의 가격으로 우선 주식을 매입하고 보유 할 수있는 경우, 스톡 옵션은 가득되었다고합니다. 일반적으로 옵션 보유자는 옵션이 확정 될 때까지 계속 고용주를 위해 일해야합니다. 옵션 종목 이전에 고용주를 떠난 종업원은 종업원 자격을 상실 할 수 있지만 종업원은 무조건 종업원을 무조건 보유하게됩니다. 종업원은 자신이 은퇴하거나 해고되거나 다른 고용주를 위해 일할 수 있습니다 . 옵션이 확정 된 후에는 행사할 수 있지만 일정 기간 동안 만 행사할 수 있습니다. 옵션 기간이 만료되고 종업원이 옵션 가격으로 주식을 살 권리를 상실한 경우.
직원이 합의 가격으로 기본 주식을 취득하면 옵션을 행사했다고합니다. 종업원은 이후에 주식을 매각 할 수도 있고하지 않을 수도 있습니다.
스톡 옵션 과세의 일반 원칙.
윤리 강령의 83 (a) 항에 따르면, 서비스와 교환하여 재산을 수령하는 직원은 취득 가격 (즉, 사원이 부동산에 대해 지불 한 금액)에 대한 해당 부동산의 적정 시장 가치를 초과하는 소득을 인식해야합니다 재산 조끼에 대한 직원의 권리. 이 일반적 규칙에 따라 종업원은 주식이 종업권을 포기하자마자 종업원에게 과세됩니다. 그러나, 의회와 재무부는이 규칙이 종업원 스톡 옵션에 적용하기가 어려울 것이라고 판단했다. 따라서 적용 가능한 재무부 규정에 따라 종업원 주식 매입 선택권 행사 일 (즉, 종업원이 종업원에게 종업원으로 종업원에게 종업원으로 종업원을 양도하는 날) 또는 종업원이 종업원에게 종업원이 종업원에게 종업원을 양도 할 때 종업원에게 종업원에게 종업원에게 종업원이 종업원에게 종업원으로 종업원에게 종업원으로 종업원을 양도한다 세금 납부시기는 종업원이 보유하고있는 스톡 옵션의 유형에 따라 다릅니다.
직원 스톡 옵션에는 비법 인 (또는 비 자격) 옵션과 법정 (또는 자격) 옵션의 두 가지 종류가 있습니다. 전자는 보통의 평범한 옵션입니다. 고용주는 직원에게 특정 가격으로 특정 날짜 또는 그 이후에 일정량의 주식을 살 권리를 부여합니다. 비법정 옵션은 제 83 조 및 관련 규정에 따라 과세됩니다. 후자는 비 자격 부여 옵션보다 과세 연기를 제공하고 납세자가 옵션과 관련된 모든 소득을 장기 자본 이득으로 취급하도록 허용합니다. 그러나 이러한 혜택을 누리려면 직원이 특정 요구 사항을 충족시켜야합니다. 법정 옵션은 섹션 422 및 관련 규정에 따라 과세됩니다.
비 법정 주식 옵션.
직원 스톡 옵션은 보조금 또는 가득 기간에 대해 신뢰성있게 평가할 수 없기 때문에 일반적으로 행사할 때 세금이 부과됩니다. (2) 직원은 합의 가격 (즉, 옵션 가격)으로 기본 주식을 구매함으로써 옵션을 행사합니다. 직원이 행사 직후에 주식을 매각하는 경우, 옵션 가격과 주식의 공정한 시장 가치의 차이를 깨닫게 될 것입니다. 이를 스프레드라고합니다. 따라서 83 조는 스톡 옵션을 행사하는 직원을 마치 주식 할인 구매 한 것처럼 취급합니다. 직원은 스프레드에 과세됩니다.
제 83 조가 보전을 보상으로 취급하기 때문에 보급은 자본 이득이 아닌 보통 소득으로 특징 지어진다. 종업원 옵션 보유자가 스프레드에 세금을 납부 했으므로 스프레드를 포함하는 더 높은 기준으로 주식을 보유합니다. (3) 따라서 주식을 매각 한 직후에 주식을 매도 한 직원은 주식의 매각 가격이 직원이 인수하기 위해 지불 한 가격을 크게 초과 할지라도 거래에 자본 이득을 인식하지 못한다 (이 경우 옵션 가격 ). 즉, 직원이 옵션을 행사하고 스프레드에 대해 소득세를 납부하면 공정 시장 가격과 동일한 조정 기준으로 주식을 취합니다 (옵션 가격과 세금 스프레드가 방금 지급되었습니다). 옵션 가격은 취득 가격이 될 수 있지만, 스프레드에 소득세를 지불하기 때문에 운동시 공정한 시장 가치는 조정 된 기준입니다. 옵션을 행사 한 후, 직원은이 기준에 따라 기본 주식을 보유하고 비법 석 주식 옵션에서 주식의 출처에 상관없이 - 보상 측면은 종결됩니다. (4) 이후 직원은 순전히 투자자로서 주식을 보유합니다.
비법 석 스톡 옵션에 대한 원천 징수.
고용주는 비 법정 종업원 스톡 옵션과 관련하여 섹션 3402 임금 원천 징수 의무를가집니다. 비법 석 주식 옵션에 배분 된 옵션은 임금 총액에 포함되며, 따라서 3402 항에 따라 임금 원천 징수 대상입니다. (5) 일반적으로 비 현금 보상에 따라 발생하는 원천 징수 요건은 현금 보상에 따라 발생합니다. (6) 엄격한 의미에서 현금은 비 현금 지불에서 '원천 징수'할 수 없더라도 마찬가지다. 따라서 국세청 (Internal Revenue Service, IRS)은 고용주가 "원천 징수가 필요한 세금의 액수가 돈으로 지불 할 수 있음을 보장하기 위해 필요한 조치를 취해야한다"고 규정합니다. (7) 그러한 조치를 취하기 위해서 사용자는 근로자의 현금 보상에서 세금을 원천 징수 할 수 있지만, 일부 고용인에게는 경제적 어려움이있을 수 있습니다. 국세청 (IRS)은 고용주가 원천 징수시기를 정함으로써이 잠재적 어려움을 완화하여 악영향을 최소화 할 수 있도록합니다. (8) 그러나 이러한 유연성은 종업원 스톡 옵션의 행사를 포함하지 않는 특정 상황에만 국한됩니다. 대신 IRS는 '무 현금 운동'을 허용하며, 옵션을 행사하는 직원은 일부 주식을 회사에 판매하여 옵션 가격을 지불합니다. 따라서 직원은 옵션 가격과 원천 징수 세를 지불하기에 충분한 현금을 받는다. (9)
409A 항의 영향.
보상 스톡 옵션이 옵션 수익의 실현을 지연 시키므로 일부 스톡 옵션은 제 409A 조의 범위에 속할 수 있으며 이로 인해 직원의 세금 부담이 가속화되거나 증가 할 수 있습니다. 제 409A 항의 요건을 준수하지 않는 이연 보상 권리에 대한 권리를 가진 직원은 즉시 이연 보상에 대한 과세 대상이됩니다. 종업원은 또한 가득 된 해로부터 20 %의 벌금과이자가 부과됩니다. (11)
주식 기준 보상을위한 제 409A 항의 예외.
일반적으로, 행사 가격이 부여 일의 공정 시장 가격보다 낮지 않다면, 제 409A 항은 비 자격 스톡 옵션에 적용되지 않습니다. 그러나 재무부 규정은 예외 적용 대상으로 스톡 옵션 계획이 충족해야하는 추가 기준을 제공합니다. 예를 들어, 주식 수급자 주식이 기본 주식이 아래 회사의 지배 지분 (일반적으로 50 % 소유권)을 가진 상향 사슬의 체인에 고용주 또는 기업이 발행 한 보통주로 제한하는 요건을 제한합니다. (12)이 규칙에 따라, 배당 특혜 또는 자회사의 주식을 가진 스톡 옵션의 주식 매입 선택권은 제 409A 항의 적용을받습니다.
반 수정 조항은 제 409A 항의 스톡 옵션 플랜의 면제를 더 제한합니다. 행사 가격의 감소는 새로운 옵션의 부여로 취급됩니다. (13) 제 409A 항을 면제하기 위해, 이 '신규'옵션은 부여 일의 공정 시장 가격보다 크거나 같은 행사 가격 요건을 포함하여 원래 옵션과 동일한 기준을 충족해야합니다. '수중'옵션 (즉, 행사 가격보다 적은 가격의 옵션)이이 요구 사항을 충족시킬 것입니다. 그러나 주식 가치가 상승한 경우, 간주 된 신규 옵션은 신규 부여 일로 간주되어 반드시 실패하게되며 409A 항의 적용을 받게됩니다.
409A 항의 면제 범위를 벗어나는 옵션은 지연 옵션 소득의 지급이 허용되지 않는 방아쇠로 인해 발생하기 때문에 거의 항상 위반하게됩니다. 섹션 409A는 이연 보상의 배포를 유발할 수있는 허용 가능한 이벤트를 제한합니다. (14) 허용 가능한 분배 사건은 서비스와의 분리, 장애, 사망, 정해진 일정, 통제의 변경 및 예측할 수없는 비상 사태를 포함한다. (15) 운동은 허용되는 분배 사건 중 하나가 아니다. 따라서 수중에 있지 않은 옵션을 변경하면 조세가 부과되며 섹션 409A에 따라 처벌이 부과되며 옵션이 확정 된 시점부터이자가 발생하여 지급됩니다.
이 규정은 또한 원래의 교부금으로 인한 마지막 유효 만기일 또는 최초 교부 후 10 년 중 더 이른 날짜 이후의 운동 기간의 연장을 금지합니다. (16) 이러한 방식으로 확장 된 옵션은 최초 부여 날짜로부터 추가 연기 특성을 갖는 것으로 취급됩니다. 따라서, 스톡 옵션은 부여 일로부터 409A 항을 위반 한 것으로 간주되고 그에 따라이자가 실행됩니다.
섹션 409A 위반 타이밍.
이 옵션이 위반 일에 상당한 몰수 위험에 처할 경우, 몰수의 위험이 없어 질 때까지 세금이 인하되지 않습니다. 예를 들어, 많은 주식 옵션은 특정 날짜까지 수령자가 계속 서비스를 제공 할 것을 요구하며, 이 시점에는 옵션에 대한 직원의 권리가 확정됩니다. 고용 관련 조건이 충족되지 않는 한, 옵션은 몰수의 실질적인 위험에 처해 있으며 섹션 409A 위반은 과세를 유발하지 않습니다. 따라서 부여 일의 주식의 공정한 시장 가격보다 낮은 행사 가격과 행사 후 4 년의 행사 후에 행사할 수있는 옵션은 제 409A 항을 즉시 위반 하였음을 나타내지 만 세금이 부과되지 않으므로 4 년이 될 때까지이자가 누적되기 시작하지 않습니다 서비스가 경과했습니다.
409A 위반이 운동 전에 발생하는 경우.
위의 예에서 요구되는 운동 전의 과세는 중요한 평가 문제를 해결할 것을 요구할 수 있습니다. 409A 항에 따라 옵션 보유자가 행사 전에 과세 대상이되는 과세가 가속화되는 경우 과세 대상 보상은 옵션 자체의 가치입니다. 여기에는 Reg 구역 1.83-7 (b) (3)에 정의 된 '옵션 권한'이 포함됩니다. 그러나 옵션의 보상 측면은 공개 된 상태로 유지되며 섹션 409A는 운동 전까지 적용됩니다. (18) 따라서 옵션 보유자는 옵션을 행사할 때 추가 소득을 인식하고 추가 벌금을 부과 할 수 있습니다.
법정 스톡 옵션.
법정 스톡 옵션은 직원 스톡 옵션의 특수 클래스이며, 운동에 과세되지 않습니다. (19) 법정 옵션의 소지자는 기본 주식을 처분 할 때까지는 소득을 인정하지 않으며, 그 때 그는 주식의 판매 가격과 기초 간의 차이만큼의 소득을 인정한다. . (20) 그러나 직원은 (법정이 아닌 옵션의 경우와 같이) 행사시 공정한 시장 가치와 동일한 기준보다는 옵션 가격 기준으로 주식을 보유하고있다. 운동시 확산에 세금.
운동 후에 직원은 투자자로서 기본 주식을 보유합니다. 주식의 후속 판매는 법적 효력있는 주식의 출처를 고려하지 않고 자본 자산의 직매로 과세됩니다. 따라서, 그것은 일반 소득이 아닌 장기 자본 이득으로 과세된다. 법적 옵션 보유자는 주식을 매도 할 때까지 과세를 연기 할뿐만 아니라 거래와 관련된 모든 수입이 자본 이득으로 과세되도록 보장합니다.
지연 및 재 특성화의 이점을 누리기 위해 직원은 보유 기간 요구 사항을 포함하여 많은 요구 사항을 충족해야합니다. 후자의 요구 사항은 두 가지 독립적 인 처방으로 구성됩니다. 직원은 부여 일로부터 2 년 또는 주식 자체 이전일 (즉, 행사 일) 이후 1 년 중 더 이른 날짜까지 주식 처분을 피해야합니다. (21) 즉, 법정 스톡 옵션 제도에서 벗어나지 않고 종업원이 자신의 주식을 매각 할 수 있으려면 두 기간이 경과해야합니다. 두 기간이 경과하기 전에 자신의 주식을 처분하는 직원은 부적격 처분에 종사합니다. 부적격 처분이 있었을 때 옵션 보유자는 경상 이익 및 거래 이익을 모두 인식합니다.
부적격 처분으로 주식을 처분하는 직원은 처분의 과세 연도에 소득을 인정합니다. (22) 종업원은 옵션 가격에 대한 주식의 공정한 시장 가치의 초과분 (있을 경우)을 경상 이익으로 인식한다. (23) 처분으로 실현 된 추가 이득은 자본 이득으로 취급된다. 이 세금 대우는 비법 석인 스톡 옵션 (즉, 스프레드에 대한 경상 이익, 기본 주식의 후속 증가에 대한 자본 이득)을 반영합니다. 실격 법정 선택권은 법정이 아닌 옵션에 비해 한 가지 이점을 제공합니다. 종업원은 자신이 주식을 처분 할 때까지 스프레드에 대한 세금을 연기합니다. 그러나 행사일로부터 최대 2 년 후에 실격 처리가 이루어지기 때문에 가능한 연기는 미미합니다.
직원이 행사 가격보다 적은 금액으로 주식을 판매하고 거래가 손실이 인정되는 경우 (즉, 관련 인물 간의 선물이나 판매가 아닌 경우) 특별 규정이 적용됩니다. 종업원은 첫 번째 경상 이익 (즉, 옵션 가격에 대한 행사 가격)을 인식하고 자본 손실 (즉, 행사 가격보다 높은 판매 가격)을 인식하여 두 거래를 연속적으로 처리함으로써 세금 책임을 결정하지 않습니다. 대신, 옵션의 행사와 기본 주식의 매각이 통합되며 직원은 옵션 가격보다 판매 가격의 초과분을 경상 이익으로 인식합니다. (24) 결과적으로 운동의 가치는 계산과 무관하다. 직원은 판매 가격이 옵션 가격을 초과하는 정도까지 경상 이익만을 인식합니다.
법정 스톡 옵션에 대한 원천 징수.
고용주의 원천 징수 의무가 운동 년에 발생함에 따라, 고용주는 의무가 존재하며 정확한 금액을 보류하고 있음을 알고 있기 때문에 비자발적 상황에서 원천 징수는 문제가되지 않습니다. 이와는 대조적으로 법정상의 원천 징수는 상당한 실용상의 어려움을 야기한다. 그것은 고용주가 더 이상 종업원이 아닌 사람과 고용주가 알지 못하는 제 3 자 사이에서 발생하는 거래를 원천 징수하도록 요구한다. 고용주는 거래가 발생했는지조차 모를 수도 있습니다. 또한, 고용주가 더 이상 고용주를 위해 일하지 않는 경우 고용주는 그러한 세금을 원천 징수 할 수있는 전 직원에게 지급 의무를지지 않을 수 있습니다. 이 문제는 의회가 2004 년 미국 고용 창출 법 (Employee Creation Act of 2004)에서 다루 었으며, 3402 조 원천 징수는 법정 선택권에는 적용되지 않는다. (25) 종업원이 법정 스톡 옵션을 행사하고 실격 처리를하는 경우 고용주는 거래로 인한 보상 소득에 대해 원천 징수 의무가 없습니다.
이러한 방식으로 행정 문제를 해결하면 스톡 옵션 상황에서 반복되는 유일한 선수, 즉 고용주에 의한 감독이 효과적으로 제거되었습니다. 고용주는 복잡한 세금 체계를 배우고 해외 직원의 시간을 추적 할 수있는 기록을 유지하는 데 더 유리한 위치에 있습니다. 고용주가 세금 제도를 배우고 필요한 기록을 유지할 동기가 부족한 경우 직원은 스톡 옵션에 대한 올바른 세금 처리 방법을 배우고 재고 판매로 인한 소득을 상대적으로 복잡하게 분리해야합니다. 법정 주식 옵션의 실격 처리에 기인 한 소득을 직원과 전 직원이 정확하게보고 한 정도는이 갱신의 범위를 벗어납니다. 그러나 상대적으로 낮을 가능성이 높습니다.
더 나은 해결책은 운동시 발생하는 원천 징수 의무로 구성됩니다. 고용주는 옵션이 법정인지 여부에 관계없이 3402 조에 의거 한 옵션 보류를 원할 것입니다. 보유 기간이 경과하면 법정 선택권을 보유하고 실격 처리를하지 않은 직원이 환급을 신청할 수 있습니다. 또는 보류 된 금액은 보유 기간이 경과 할 때까지 사용자가 간단히 에스크로 할 수 있습니다. 어느 방법을 선택하든 모든 세금이 적시에 지불되고 법령 스톡 옵션의 보유 기간 요건을 일관되게 준수하는 데 도움이 될 것입니다.
법정 옵션에 대한 섹션 409A의 영향.
섹션 409A는 일반적으로 보상 연기를 구성하지 않는 것으로 간주되는 법정 옵션에 대해 훨씬 더 넓은 예외를 제공합니다. 그러나 반대로 수정 조항은 여전히 어려움을 야기 할 수 있습니다. 변경으로 인해 새로운 옵션이 법정 옵션 요건을 충족시키지 못하면, 제 409A 항은 부여 날짜에 소급하여 적용되며, 수정은 비 법정 옵션의 수정과 동일한 효과가 있습니다. (26)
주식 옵션의 국제 조세.
비거주 외국인에 의해 행사 된 스톡 옵션에 대한 과세는 추가적인 문제를 제기합니다. 옵션에 귀속되는 소득은 외국인의 과세를 규제하는 일반 규칙에 어떻게 부합합니까? 과세 소득의 범위와 정확한 세율 및 세금 방식을 결정하기 위해서는 두 가지 독립적 인 질의가 필요합니다.
보상 소득의 특성화.
첫째, 세금의 비율과 방식을 결정하기 위해서는 소득의 성격을 결정해야합니다. 캐릭터가 고정되어 결정 가능한 경우에는 섹션 871 (a) (1)에 따라 30 %의 세율로 과세됩니다. 미국 내 납세자의 거래 나 사업과 효과적으로 연결된다면, 제 871 조 (b) 항 (1) 절의 1과 55 절에 설명 된 바와 같이 졸업 된 세율로 과세됩니다. 따라서 얻은 소득은 'ETBUS' '미국 내의 무역 또는 사업에 종사하는'용어로부터
미국 내의 개인 서비스의 수행은 미국 내에서 무역 또는 사업을 구성하며 (27), 그러한 서비스에 대해 수령 한 소득은 미국의 원천 소득 및 ETBUS 소득으로 간주됩니다. (28) 따라서 비거주 외국인의 옵션 소득이 미국에서 수행되는 개인적인 서비스에서 발생하는 경우 ETBUS 소득으로 취급하고 졸업 세율로 과세해야합니다.
비법 석 주식 옵션으로 인한 보상 수입 할당.
직원이 비법 석 주식 옵션을 행사할 때, 그는 옵션 스프레드에 대한 경상 이익을 인식합니다. 경상 이익은 조세 목적 상 개인 서비스에 대한 보상으로 구성되므로 소득의 처리는 직원이 해당 소득이 귀속되는 업무를 어디에서했는지에 따라 다릅니다. 미국에서 수행 된 작업은 ETBUS 수입으로 과세되는 미국 원천 수입을 산출합니다. (29) 해외에서 수행되는 일은 외국인 거주자에게 과세되는 외국인 원천 소득을 산출하지만 비거주 외국인에게는 소득이 없다. (30) 따라서 직원은 미국에서 수행 된 서비스에 귀속되는 소득에 대해 과세한다. 이 규칙은 간단하지만 스톡 옵션의 맥락에서 적용하는 것은 거의 불가능합니다.
부여 일과 가득 날짜 사이에 보통 몇 년이 경과하며, 가득 날짜와 행사 날짜 사이에 추가 시간이 경과 할 수 있습니다. 부여 일과 가득 날짜 사이에서, 직원은 미국에있는 고용주를 위해 일할 수도 있고 해외에서 일할 수도 있습니다. 가득 된 날짜 후에 직원은 고용주와 함께있을 수도 있고 없을 수도 있습니다. 직원이 남아있는 경우, 그 또는 그녀는 그 시간의 일부 또는 전부를 위해 머물러있을 수 있으며 다양한 장소에서 근무할 수 있습니다.
제 861 조의 규정은 하나의 과세 연도에 수령 한 소득이 둘 이상의 다른 과세 연도에 제공된 서비스에 귀속되는 그러한 시나리오에 대한 소싱 규칙을 제공합니다. 이를 다년 보상 제도라고합니다. 해당 기간 동안 미국에서 근무한 근로자의 시간 비율은 미국 출처의 소득 비율을 결정하며 (31), 스톡 옵션의 경우 부여 일 사이의 기간 (즉, 모든 취업 관련 조건이 충족 된 날)을 포함한다. (32) 따라서 종업원이 가득 기간 동안 미국 내외에서 근무하는 경우, 옵션 스프레드는 각 지역에서 근무하는 데 소요 된 시간의 비율에 따라 결정됩니다. (33)
옵션의 행사는 실현 사건을 구성하고 분석을 촉발하지만, 적용 기간은 행사일이 아닌 가득 된 날짜로 끝납니다. 따라서 종업원은 운동 지연으로 스톡 옵션에 기인 한 소득 실현을 연기 할 수 있지만 그 소득이 소진되는 방식을 변경할 수는 없습니다. 미국 출처의 비율은 옵션이 정한 날로부터 고정되어 불변합니다.
위에 언급 된 규정은 2004 년에 발행되어 2005 년에 발효되었습니다. 이 전에는 Revenue Ruling 69-118이 종업원 스톡 옵션에 대한 소싱 규칙을 제공했습니다. 이 판결은 부여 일과 행사일 사이에 미국에서 근무한 시간 기준 스톡 옵션 행사로 인해 발생하는 경상 이익을 발생시킵니다. 따라서 2005 년 이전에 운동 한 직원은 운동 및 해외 근무 시간을 지연시킴으로써 미국 출처의 소득 비율을 최소화 할 수 있습니다.
법정 스톡 옵션.
비거주 외국인이 옵션에 따라 경상 소득을 실현하는 범위 내에서, 옵션은 법정이든 비법 석든 상관없이 동일한 세금 처리를받습니다. 수입은 해당되는 다년간의 보상 규칙에 따라 제공되며 ETBUS 수입으로 분류됩니다. 원천 징수 요건 만 다릅니다.
효과적으로 연결된 소득.
미국에서의 개인 서비스의 수행은 '무역 또는 사업'을 구성하고 미국에서 수행되는 모든 소득은 해당 무역 또는 사업과 '효과적으로 연결'된 것으로 간주되는 미국의 원천 소득이므로, 종업원의 스톡 옵션에 대해서는 섹션 871 (b)에 따라 과세해야합니다. 그러나 종업원 스톡 옵션이 제공하는 연기는 잠재적 인 합병증을 발생시킵니다. 비거주 외국인 인 근로자가 미국과 다른 접촉이없는 과세 연도에 옵션 소득을 인정하는 경우, 해당 과세 연도 중 미국과 효과적으로 연관되어있는 무역 또는 사업에서? 비거주 외국인이 ETBUS 활동이없는 과세 연도에 실현 된 이연 임금 소득을 효과적으로 연계하여 인식해야합니까?
제 864 (c) (6) 항은 수입이 이연되어지면 ETBUS 분석의 목적 상 관련 세수는 소득이 귀속되는 연도가 아니라 인식 된 연도를 의미합니다. 그것은 진술한다 :
& quot; [I] 과세 대상 연도에 고려 된 비거주 외국인 또는 외국 법인의 소득이나 이익의 경우. 그러나 재산의 판매 또는 교환 또는 서비스 수행 (또는 기타 거래)에 대해 그러한 소득 또는 이득이 제 871 조 (b) 항에 따라 과세 대상인지 여부에 대한 결정. 그러한 과세 연도 [즉, 귀속 될 수있는 연도]에서 그러한 소득이나 이득이 고려 된 것처럼 만들어야한다. & quot; (34)
이연 수익의 특성화는 다년 보상 규칙에 따라 소싱을 반영합니다. 지연된 인정이 외국 출처에 귀속되는 소득의 비율에 영향을 미치지 않는 것처럼, 인정 연기는 ETBUS 소득으로서의 취급에 영향을 미치지 않습니다.
되돌아보기 규칙은 추가로 복잡성을 초래합니다. 비거주 외국인이 개인 서비스를 수행 한 연도 (예 : 후진 연도)에 미국 거주자 인 경우, 소득에 따른 소득을 특성화하는 것이 적절합니까 그 해에 비거주 외국인과 관련된 카테고리 인 ETBUS 수입으로?
IRS는 납세자가 그 해의 활동으로 인한 ETBUS 수입을 인식하기 위해 후진 연도에 비거주 외국인 일 필요는 없다고 간주합니다. 현장 서비스 조언 200128037은 직원이 거주 외국인으로 미국 내에서 서비스를 제공하고 비거주 외국인 인 후속 해 과세 연도에 이월 보상을받는 경우 제 864 (c) 항 (6) 항에 - back 규칙이 적용됩니다. 엄밀히 말하면, 그렇게해서는 안됩니다. 되돌리기 규칙은 소득이 제 871 조 (b) 항에 따라 과세 대상인지 여부를 결정해야하며 거주 외국인의 소득은 제 871 조 (b) 항에 의거하여 과세 대상이 아니어야한다.
필드 서비스 조언은 후진 해 동안 거주하는 외국인에 의해 미국에서 수행 된 서비스로 인한 이연 보상을 다루기 때문에 추가 논점이 열립니다 : 864 (c) (6) 항이 외국 원천 수입으로 확대됩니까? 미국 원천 수입은? 거주하는 외국인은 미국 수입뿐만 아니라 전세계 소득에 대해 과세됩니다. 되돌아보기 규칙이 거주 외국인과 해외 소스 소득 모두에 적용되는 경우, 후진 연도의 미국 거주자였던 옵션 보유자는 비거주 외국인 인 옵션 보유자와 다르게 세금이 부과됩니다. 룩백 (look-back) 연도 - 전자는 자신의 전체 옵션 스프레드에 세금을 부과되는 반면, 후자는 옵션 스프레드의 미국 부분에만 세금을 부과합니다.
법적인 언어에 대한 순전히 공식적인 분석은 864 (c) (6)이 지금까지 도달하지 못했음을 암시합니다. 회 돌이 규칙은 소득이 과세 여부를 결정하지 않고, 제 871 조 (b) 항에 따라 과세 여부를 결정합니다. 미국과 효과적으로 연결되지 않은 외국의 원천 소득은 제 871 조 (b) 항에 따라 과세되지 않으며 분석이 종료된다. 그러나 이것은 룩백 (back-back) 연도 동안 거주 외국인 인 개인에게 룩백 (look-back) 규칙을 적용하기 위해 IRS가 현장 서비스 자문에서 거부하는 바로 그 논리입니다. 공식적으로 거주 외국인의 소득은 제 871 조 (b) 항에 따라 과세되지 않지만 그럼에도 현장 서비스 자문은 제 864 조 (c) 항 (6)을 적용한다. 되돌아보기 규칙이 공식적인 논리와 함께 다시 적용되므로 거주자 외계인에게 적용을 제한하는 순전히 논리적 인 이유는 없습니다. 엄격히 말하면, 어느 쪽도 871 (b) 항에 따라 과세 대상이 아닙니다.
국세청은이 문제를 직접적으로 다루지는 않았지만, 제 864 (c) (6) 절이 전 거주 외국인의 이연 된 전 세계 소득에 대해 세금을 부과하는 권한을 소급 적용 할 수있는 입장을 취하지는 않습니다. 예를 들어, PLR 8904035는 미국에서 고용 된 401 (k) 조항의 배포 물을받은 독일인 거주자의 지위를 다룹니다. 국세청은 모든 개인이 제 864 (c) (6) 항 및 제 871 (b) 항에 의거하여 과세 대상이되었다고 판결했습니다. 그것은 미국 내 체류 기간 동안 거주 한 외계인이었던 사람들을 해체 시키거나 그들이 비거주 외국인 인 사람들과 다르게 세금을 내야한다고 제안하지 않았다.
다른 간접 진술은 국세청이 제 864 (c) 항 (6)의 범위를 미국의 원천 수입으로 제한 할 것을 제안합니다. 예를 들어, 864 (c) (6) 조항은 "소득의 성격"을 규정합니다. (35) 미국의 소득에 전혀 과세하지 않고 소득의 성격을 결정하는 것에 국한되는 경우, 제 864 (c) (6) 항은 전 거주자의 해외 수입에 미치지 못합니다.
간단히 말해서, 미국 스톡 옵션 행사로 인한 보상 수입을받는 비거주 외국인은 소득이 미국에서 제공되는 서비스에 귀속되는 한도 내에서 졸업 세율로 과세 할 수 있습니다. 이 되돌아 오기 규칙은 비거주 외국인이 미국의 전 거주자 였는지 여부와 관계없이 적용됩니다. 적어도 그것은 국세청의 입장입니다. 되돌아보기 규칙은 소급하여 전 거주자가 전 세계 소득에 세금을 부과하지 않습니다.
1441 항에 의거 한 원천 징수.
비 법정 주식 옵션.
직원이 3402 항에 따라 비공식 스톡 옵션을 보류하는 고용주. 고용주는 1441 항에서 3402 항에 따라 원천 징수 대상 ETBUS 소득을 원천 징수하는 것을 제외하기 때문에 1441 항에 의거 보류 할 필요가 없습니다. (36) - 거주 외국인의 임금 소득은 그럼에도 불구하고 미국 시민이나 거주자의 임금 소득에 대한 원천 징수보다 더 복잡합니다. Theoretically, the employer should withhold only on US source compensation, but an employer which must withhold from non-resident alien employees may not know how much of the employees' income is attributable to US sources. Employers may not always track their employee's US and non-US business days in each pay period. Regulations applicable to Section 1441 withholding provide that when a payer "does not know at the time of payment the amount that is subject to withholding because the determination of the source of the income" depends on unknown facts, the employer must withhold on the entire amount. (37) This rule is generally applicable to wage withholding as well. Thus, an employer facing this conundrum is permitted to withhold on the entire amount, leaving the non-resident alien employee to claim a refund. (38)
Ordinary income attributable to the disqualifying disposition of stock underlying a statutory stock option is not subject to withholding under Section 3402: "No amount shall be required to be deducted and withheld under Chapter 24 with respect to any increase in income attributable to a [disqualifying] disposition described." (39) The same administrative convenience reasons exist to exclude disqualifying disposition income from Section 1441 withholding that helped lead to its exclusion under Section 3402. However, the phrasing of the American Jobs Creation Act's exclusion opens the door to an equally troublesome withholding requirement under Section 1441. As Section 1441 withholding is not a Chapter 24 requirement, the exclusion as written does not reach Section 1441 withholding. The general exclusion of wages from Section 1441, which eliminates Section 1441 withholding in the non-statutory context, is limited to income subject to withholding under Section 3402. (40) The act eliminated the Section 3402 withholding requirement and with it the exception from Section 1441 withholding. This means that the income arising from a disqualifying disposition is subject to Section 1441 withholding requirements in part because Congress excluded it from the wage withholding requirements.
There is a further exclusion from Section 1441 withholding for ETBUS income that would be subject to withholding under Section 3402 but for the fact that it is excluded from the definition of 'wages' in Section 3401(a). (41) However, this regulatory exception does not apply because Section 3401(a) does not contain an exception for a non-resident alien's ordinary income attributable to a disqualifying disposition of the stock underlying a statutory stock option. The legislative history of the act suggests that Congress regards statutory stock options as a tool of employee ownership, not compensation. (42) However, the Section 1441 regulatory exclusion specifies that a payment must be excluded from wages under Section 3401(a). Neither Congress's statement that the payments have a non-compensatory purpose nor Treasury's interpretation that they do not constitute wages suffices to bring a disqualifying disposition under the exclusion because neither is expressed in Section 3401(a).
Arguably, the spread on statutory options should be exempt from Section 1441 withholding for practical reasons, since an employer which does not participate in the disqualifying transaction cannot withhold on its proceeds. However, this solution would merely extend the problem created by the exemption under the act - that is, the lack of oversight for a complex and potentially confusing tax regime. Moreover, the problem is magnified for non-resident aliens. If the average employee is unlikely to learn the correct tax treatment of the stock option and make a relatively sophisticated analysis of the income attributable to the stock sale, a non-resident alien is even less likely to do so. A non-resident alien has less familiarity with the US tax system and, living outside the jurisdiction of US courts, has less motivation to determine the correct tax treatment of the transaction. As the suspension of the withholding obligation would introduce enforcement and oversight problems, universal withholding (or escrow) upon exercise provides a preferable solution.
In general, capital gain from the sale of securities by a non-resident alien is foreign source income; (43) as such, it is not taxable to a non-resident alien as either "fixed and determinable" income under Section 871(a) or ETBUS income under Section 871(b). Therefore, if the non-resident alien realizes capital gain by selling the stock underlying the option (as opposed to income from the exercise of the option), the capital gain is foreign source income and non-taxable.
If the non-resident alien was a long-term resident of the United States before leaving the country, he or she may fall foul of the expatriation rules of Section 877. (44) If so, the non-resident alien's capital gains taxation is affected and he or she may be taxed on capital gains associated with the ultimate disposition of the stock as if he or she were a US citizen. In order to trigger the expatriation rules, the employee must have been a long-term resident of the United States. (45) A 'long-term resident' is defined as an individual who was taxed as a lawful and permanent US resident (ie, a green card holder) for at least eight years of the 15 years immediately preceding expatriation. (46)
In order to become subject to Section 877, the employee must also meet either the income tax liability or the net worth test under Sections 877(a)(2)(A) and (B). An individual meets the income tax liability requirement if he or she has an average net US income tax liability of over $124,000 a year for the five years immediately preceding expatriation. (47) This figure is indexed for years after 2004; for expatriations occurring in 2007, the threshold is $136,000. The employee meets the net worth requirement if he or she has a net worth of $2 million or more. (48) The net worth threshold is not indexed for inflation.
If the employee was a long-term resident and meets either the income tax liability or net worth test, the alternative tax regime described in Section 877(b) applies for 10 years after expatriation. (49) During this period the employee is subject to taxation under either Section 871 (applicable to normal non-resident aliens) or Sections 1 and 55 (applicable to US citizens and residents), whichever generates the larger tax burden. However, the taxable amounts are limited to items of US source income as defined specially for the purposes of Section 877. If, without the operation of Section 877, the non-resident alien would have avoided a tax burden on US source income by leaving the United States, the special sourcing rules of Section 877 may deny him or her the benefits of that advantage.
US source income arising from the exercise of stock options (or a disqualifying disposition of the underlying stock) is taxed to a non-resident alien at the graduated rates applicable to ordinary income, regardless of Section 877(b). Stock option income is personal services income, which is considered to be effectively connected to the conduct of a US trade or business. (50) A non-resident alien's effectively connected income is taxed at the graduated rates under Section 871(b), even if the individual is no longer considered to be engaged in a US trade or business in the year of receipt. (51) Thus, the operation of Section 877 does not affect the tax treatment of ordinary income that arises either from the exercise of stock options or from a disqualifying disposition of statutory stock options.
By contrast, the operation of Section 877 has a significant effect on the taxation of capital gains income associated with the disposition of the underlying stock. Under Section 877, all gains on the disposition of stock in US corporations are characterized as US source income. (52) Thus, if the employee's total tax burden is such that the tax regime described in Section 877(b) applies, and if the stock underlying the employee's option is stock in a US corporation, the employee will be subject to US tax on capital gains associated with dispositions of stock that occur within 10 years of expatriation. For this reason, a well-advised employee who has fallen foul of the expatriation rules will, if possible, delay disposing of underlying stock in a US corporation until the 10-year deadline has passed.
As a practical matter, tax treaties will not alter the US tax treatment of stock options of alien employees who were employed by US employers or lived in the United States for at least 184 days during the period in which the services were performed. Under most treaties, such options are fully taxable in the United States and are therefore governed exclusively by US tax rules.
If a non-resident alien employee fails to satisfy the presence test during a year of employment and works for a foreign employer (although not for a US branch of the foreign employer), a treaty may deny the United States the authority to tax some of the ordinary income attributable to the employee's option. Such an employee would be exempt from US taxation of option income attributable to that year, even if the income were directly attributable to work performed in the United States.
General rule for resident employers and/or resident employees.
Under the US Model Treaty, the United States is authorized to tax remuneration for work performed in the United States if such remuneration is provided either by a US employer or to a worker who was sufficiently present in the United States during the period of service. The treaty provides that personal services income is taxable by the country in which the services are provided and that the same treatment applies to employment-related benefits, such as stock options. The treaty states that:
& quot; [S]alaries, wages and other similar remuneration derived by a resident of a contracting state in respect of. employment shall be taxable only in that contracting state, unless the employment is exercised in the other contracting state. If the employment is so exercised, such remuneration as is derived therefrom may be taxed in that other state. & quot; (53)
In the technical explanation to the model treaty, the Treasury explicitly applies this rule to the exercise of stock options, stating that: " Article 14 also applies to income derived from the exercise of stock options granted with respect to services performed in the host state, even if those stock options are exercised after the employee has left the source country. & quot; (54)
Noting that a stock option may be "considered to be derived from employment exercised in more than one state", the Technical Explanation to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) Model Treaty specifically outlines the current US rule for multi-year compensation arrangements as the effective source rule. (55)
A number of treaties adopt this model language and associated explanations. Treaties with the United Kingdom (in 2001) and Japan (in 2003), for example, reflect this understanding of options and the multi-year compensation rules. The respective technical explanations also use identical language to express the tax allocation involved. (56)
Thus, the US Code generally governs the tax treatment of ordinary income arising from the exercise of employee stock options, at least to the extent that the income is sourced as US income under domestic US tax rules. However, this treatment does not apply to some options that foreign employers may provide.
Foreign employers of non-resident aliens.
Article 14(2) of the treaty restricts the rule described above. The treaty denies the United States authority to tax the option income paid by a non-resident employer to an employee who is present in the United States for 183 days or less during any 12-month period that begins or ends during the relevant taxable year. (The Treasury Technical Explanation provides that 'presence' is determined under the 'days of physical presence' method, with days counted as set forth in Revenue Ruling 56-24.) In order to qualify for the exception, the compensation paid by the non-resident employer must not be deductible by a permanent establishment that the employer maintains in the United States. This restriction prevents an employer from deducting compensation that is not ultimately taxable to the employee. (57) Under these rules, ordinary income from the exercise of a foreign employer's stock option is not taxable in the United States.
This exclusion interacts with the multi-year compensation rules. For employees not subject to the exclusion of Article 14(2), the taxable percentage of option income tracks the percentage of days worked in the United States during the entire applicable period. (58) However, an employee subject to the exclusion is taxable only on US source income attributable to periods in which he or she spent sufficient time in the United States. Thus, the effective taxable percentage of the option income tracks the percentage of days worked in the United States during taxable periods within the applicable period. For employees who consistently maintain a presence in the United States at or near the 183-day threshold, this exclusion can create significant tax savings.
In general, stock options are taxed on or after exercise. However, the new rules under Section 409A may alter the timing of recognition if the stock option plan is not drafted and administered so as to take advantage of the exception for equity-based compensation. In addition, tax treaties may exclude option income attributable to work performed for some non-resident employers.
Ordinary income that arises from the exercise of a stock option is sourced according to the multi-year compensation arrangement rules. This is the case whether the income is recognized on the exercise date or, pursuant to the operation of Section 421(b), in the year of a disqualifying disposition of the underlying stock.
An employer has Section 3402 withholding obligations with respect to its employee's exercise of a non-statutory option. There are no withholding obligations associated with the exercise or disposition of statutory stock options by a US person. However, there appears to be a Section 1441 withholding obligation associated with a non-resident alien's disqualifying disposition of stock underlying a statutory stock option.
Capital gains arising from the disposition of underlying stock by a non-resident alien have a foreign source. As such, they are not generally taxable to the non-resident alien. However, if the stock underlying the option is the stock of a US corporation and if the employee has fallen foul of the expatriation rules, the employee is also taxable on the capital gains.
For further information on this topic please contact Dana Goldblatt or Stafford Smiley at Caplin & Drysdale by telephone (+1 202 862 5000) or by fax (+1 202 429 3301) or by (dlgcapdale or scscapdale).
(1) Thomas Bissel and Alfred Giardina, "International Aspects of US Retirement Plans, Deferred Compensation and Equity-Based Compensation Plans: An Overview" in Tax Management International Journal , Issue 25, pages 275 and 288.
(2) See IRC Sections 83(a)(1) (taxing compensatory property on the date of transfer or vesting) and 83(e)(3) (exempting employee stock options from the general Section 83 inclusion regime), and Reg Section 1.83-7(a) (taxing non-qualified employee stock options upon exercise).
(3) Reg Section 1.61-2(d)(2)(i).
(4) Reg Section 1.83-7(a) (identifying the exercise date as the date upon which the employee realizes income associated with the option).
(5) Revenue Ruling 67-257. The ruling further provides for treatment of the spread as a supplemental wage payment. (For the methods of calculating the correct withholding percentage of a supplement wage payment, see Reg Sections 31.3402(g)-1(a)(2), (6) and (7)).
(6) Reg Sections 31.3402(a)-1(c) and 1.1441-3(e)(1).
(7) Reg Section 31.3402(a)-1(c).
(8) Ann 85-113, 1985-31 IRB 31.
(9) See, for example, Private Letter Ruling 200550007, which rules that the implementation of a cashless exercise feature did not alter the material terms of the option programme within the meaning of Reg Section 1.162-27(e)(4)(vi).
(10) See IRC Section 409A.
(11) IRC Section 409A(a)(1)(B).
(12) Reg Section 1.409A-1(b)(5)(iii)(A).
(13) Reg Section 1.409A-1(b)(5)(v)(B).
(14) Section 409A(a)(2)(A).
(15) Section 409(a)(2)(A) and Reg Section 1.409A-3(a)
(16) Reg Section 1.409A-1(b)(5)(v)(C)(1).
(17) IRC Section 409A(a)(1)(B).
(18) See IRC Section 409A(a)(1)(A) (stating that compensation is subject to Section 409(A) until no longer subject to substantial risk of forfeiture and/or taken into income).
(19) IRC Section 421(a)(1) and Reg Section 1.421-2(a)(1). The spread is generally a tax preference adjustment for the purposes of the alternative minimum tax calculation (see IRC Section 56(b)(3)).
(20) 'Gain' as defined in Section 1001; 'basis' as determined under Section 1011 and Revenue Ruling 78-182.
(21) IRC Section 422(a)(1) and Reg Section 1.422(a)(1)(i). Although technically involving a disposition of the underlying stock, cashless exercise of a statutory stock option (in which the option holder uses some of the stock to pay the exercise price) is not considered a violation of the holding period requirements (Reg Section 1.422-5(b)(1)). Cashless exercise of statutory options is not necessary to pay applicable taxes, since there are no taxes due on the exercise of a statutory stock option. However, because cashless exercise obviates the need to liquidate additional capital to finance exercise, it can nonetheless be a significant feature of statutory options.
(22) IRC Section 421(b).
(23) Reg Section 1.421-2(b)(1)(ii), Example 2.
(24) IRC Section 422(c)(2) and Reg Section 1.422-1(b)(2).
(25) IRC Section 421(b).
(26) See Reg Section 1.409A-1(b)(5)(ii).
(27) IRC Section 864(b).
(28) IRC Sections 861(a)(3) and 864(c)(3).
(29) IRC Section 861(a)(3).
(30) IRC Section 862(a)(3).
(31) Reg Sections 1.861-4(b)(2)(ii)(E)-(F).
(32) Reg Sections 1.861-4(b)(2)(ii)(F).
(33) See Reg Section 1.911-3(e)(4)(ii), Example 3.
(34) Section 864(c)(6); emphasis added.
(35) FSA 1998-232; FSA 1999-662.
(36) See Reg Section 1.1441-4(b)(1)(i).
(37) Reg Section 1.1441-3(d)(1).
(38) See Bissell, 916-2nd TM, "International Aspects of US Withholding on Wages and Service Fees", III, A, 2.
(39) Section 421(b) (as modified by the American Jobs Creation Act).
(40) Reg Section 1.1441-4(b)(1)(i).
(41) Reg Section 1.1441-4(b)(1)(ii).
(42) Comm Rep 4211.00099 (American Jobs Creation Act, PL 108-357, October 22 2004). See also Reg Section 31.3402(8)-1(a)(1)(iii) (income from the disqualifying dispositions of shares of stock acquired pursuant to the exercise of statutory stock options, as described in Section 421(b), is not included in regular wages or supplemental wages).
(43) IRC Section 865(a)(2). See also Sections 871(a)(2) and 865(g).
(44) IRC Section 877(e)(1).
(46) IRC Section 877(e)(2).
(47) IRC Section 877(a)(2)(A).
(48) IRC Section 877(a)(2)(B).
(49) IRC Section 877(a)(1).
(50) IRC Sections 864(b) and 864(c)(3).
(51) IRC Section 864(c)(6).
(52) IRC Section 877(d)(1)(B).
(53) Article 14 (Employment); emphasis added.
(54) Treasury Technical Explanation to the Model Convention. See also the OECD Treasury Technical Explanation (2005 Income Tax Treaty) Section 12.2 (applying the rules to any benefit derived from the option itself until it has been exercised).
(55) Id at Section 12.14.
(56) For the United Kingdom, see the Treasury's technical explanation issued on March 5 2003 (Income Tax Treaty 2001), Article 14(1); for Japan, see the technical explanation issued on February 25 2005 (Income Tax Treaty 2003), Article 14(1). This rule is not absolute; treaties may vary.
(57) See Treasury Technical Explanation to Article 14(2).
(58) Reg Sections 1.861-4(b)(2)(ii)(E)-(F).
An earlier version of this update was published in Corporate Taxation .
이 웹 사이트에 포함 된 자료는 일반적인 정보 목적으로 만 사용되며 면책 조항의 적용을받습니다.
ILO는 전 세계의 대기업 및 로펌을 대상으로하는 프리미엄 온라인 법률 업데이트 서비스입니다. 법무 법인 파트너뿐만 아니라 사내 기업 법률 고문 및 기타 법률 서비스 사용자는 무료 가입 자격이 있습니다.
Learn about Massachusetts gross income for nonresidents.
As a nonresident, you need to file income tax returns with Massachusetts if your Massachusetts gross income (from sources within Massachusetts) is greater than either $8,000 or the prorated personal exemption you're entitled to, whichever is less . Nonresidents file Form 1-NR/PY, Massachusetts Nonresident or Part-Year Resident Income Tax Return.
Massachusetts gross income, also known as Massachusetts source income, is income you gained from sources within Massachusetts, including and excluding specific income items.
Excluded from Massachusetts gross income.
Massachusetts gross income excludes certain income from sources within Massachusetts:
Non-business related interest Dividends and gains from selling or exchanging certain intangibles, and Qualified pension income.
Specifically, it excludes:
U. S. military compensation paid to active members of the Army, Navy, Air Force, Coast Guard and Marines assigned to a military air base, naval station, or any public or private facility in Massachusetts Income from certain intangibles (e. g. annuities, interest, dividends, and gains from selling or exchanging intangibles) unrelated to: Massachusetts employment Massachusetts business Selling or exchanging real or tangible Massachusetts personal property Massachusetts source income received by a nonresident who is a citizen of a foreign country.
Included in Massachusetts gross income.
Massachusetts gross income includes income from sources within Massachusetts. It specifically includes income:
Gained from or connected with any trade or business , whether or not you were actively engaged in a trade or business or employment in Massachusetts in the year you received income from: Compensation for personal services performed in Massachusetts, regardless of where paid. This includes but is not limited to wages, salaries, tips, bonuses, commissions, fees, and other compensation related to activities carried on in Massachusetts, regardless of where the compensation is paid. In the case of compensation for personal services, report all Massachusetts source income even though you didn't receive the entire amount. For example, include employer withholdings for federal income taxes, FICA contributions, medical insurance plans, or other similar withholding deductions in Massachusetts source income. Payments from non-compete clauses/covenants not to compete, which pay over a number of years. Later payments are Massachusetts source income if the original clause was based on your Massachusetts activity. Deferred compensation. This does not include qualified pension income or any income from retirement plans that are exempt from state taxation under federal law. Disability income Distributive share income from a partnership or S corporation. Distributions based on an ownership interest in an entity doing business in Massachusetts, whether in the form of dividends or any other category of income. Nonqualified pension benefits that are federally taxable. Selling a business or interest in a business Severance and accumulated sick leave Stock options (nonqualified) granted or connected to employment, or to conducting a trade or business in Massachusetts Stock ownership as part of compensation for personal services in Massachusetts Taxable unemployment compensation. Your taxable unemployment compensation from employment both in Massachusetts and elsewhere is equal to the amount you were paid in Massachusetts or charged to Massachusetts divided by the amount paid in Massachusetts and elsewhere. From any lottery or wagering transactions in Massachusetts. For nonresidents, these include: Casinos and slots parlors located in Massachusetts The Massachusetts lottery Multi-jurisdictional lottery if the ticket was bought within Massachusetts Pari-mutuel wagering paid by Massachusetts racetrack or simulcast center Any other wagering transaction within Massachusetts From owning real or tangible personal property in Massachusetts. This includes (but isn't limited to) rent, gains, and interest from selling or exchanging: Real property located in Massachusetts Tangible personal property legally located in Massachusetts Any interest in a Massachusetts cooperative housing corporation Any interest in a Massachusetts timeshare (or similar arrangement) From patents, copyrights and other similar intangibles. This includes: Royalties from licensing a patent or copyright, and income from licensing a design, idea or other similar intangible to a person for use or production in Massachusetts. Income from selling or exchanging patents, copyrights, designs, ideas or other similar intangible, if gained from or connected with a trade or business in Massachusetts. Other income. All other types of income that fall within the definition of Massachusetts source income.
In general, nonresidents and residents have the same deductions and exemptions to determine taxable income. These items are allowed, however, only to the extent that the deductions and exemptions relate to Massachusetts source income. For specific rules about allocating such deductions and exemptions, use the Nonresident Deduction and Exemption Ratio on Massachusetts Form 1-NR/PY, Line 14g.
추가 자료.
Trade, business or employment for nonresidents.
You have a trade or business in Massachusetts if you, directly or through agents or employees:
Maintain, operate, or share in maintaining or operating a desk, a room, an office, a shop, a store, a warehouse, a factory, or any other place in Massachusetts where business is regularly conducted, or Are present for business in Massachusetts as an employee, sole proprietor, or other self-employed individual.
You're not engaged in a trade or business in Massachusetts if your presence for business is casual, isolated and inconsequential. Your presence for business in Massachusetts is casual, isolated, and inconsequential if it meets the Ancillary Activity Test (AAT) requirements.
Ancillary Activity Test (AAT) requirements.
Your presence for business in Massachusetts is "ancillary", or secondary to your main duties, if your occasional presence in Massachusetts for:
Management reporting or planning Training Attending conferences or symposiums, and Other similar activities.
Is secondary to your primary out-of-state duties that you perform outside of Massachusetts.
Examples of ancillary activities:
A dentist employed by a Maine health organization comes to Massachusetts for a 6-week training course The president of a Texas corporation flies to Boston to meet a customer and then flies back to Texas without being scheduled to return The West Coast sales manager of a Massachusetts corporation performs all her duties in California, but flies to Boston once a year for a 2-week symposium and training sessions as needed.
Examples of carrying on business in Massachusetts (and therefore not ancillary ):
A regional manager of a Maine shoe manufacturer spends 1 week each month managing their Massachusetts retail stores A nonresident has a small store in New Hampshire but also sells gift items from a pushcart in Boston during the Christmas shopping season A former politician from California makes a living as a public speaker and is paid to deliver a speech at a convention in Massachusetts An attorney who primarily practices in New York City appears in court in Massachusetts every day for 4 weeks due to a pending lawsuit in Massachusetts, even though all the trial preparation happened in New York An engineer who works in the Illinois office of a Massachusetts-based corporation is sent to their Massachusetts headquarters to review and develop software, and receives her regular salary during her 6 months there.
When you're present in both Massachusetts and elsewhere on the same day, that day will be treated as 1 full day spent present for business in Massachusetts.
Apportioning Massachusetts income.
If you work both inside and outside of Massachusetts, determine your Massachusetts gross income by using 1 of the methods below. The only part of your income that gets taxed is the amount you get within Massachusetts.
If your W-2 statement shows all the income you earned throughout the year as Massachusetts wages, make any adjustments you need and support it by attaching a corrected Wage and Tax Statement W-2C or a letter from your employer to it.
3 most common apportionment methods.
Employees compensated hourly, daily, weekly or monthly: Multiply gross income by the number of days spent working in Massachusetts, and then divide by total working days. Total working days exclude weekends, holidays, sick days, vacations, and paid or unpaid leave. Employees compensated on a mileage basis: Multiply gross income by total mileage traveled in Massachusetts, and then divide by the employee's total mileage upon which the employer computes total wages. Salesperson: Multiply gross income by the amount of sales made within Massachusetts, and then divide by amount of sales made everywhere.
If you're a self-employed nonresident, your tax return must reflect your trade or business's gross income (wherever it's from), the amount you apportioned to Massachusetts, and the basis you used to determine it.
Nonresident professional team athletes.
A professional athletic team includes (but is not limited to) any professional:
Members of a professional athletic team include (but are not limited to):
Employees who are active players Players on the disabled list Coaches Managers Trainers Anyone who travels with and performs services on behalf of the team on a regular basis.
Determine your Massachusetts source income by multiplying your total compensation for services by the number of duty days in Massachusetts, and then divide by your total number of duty days everywhere.
Total compensation for services includes:
However, the original signing bonus you received is excluded from total compensation if all of the following conditions are met:
It is not conditional upon the signee performing services (such as making the team or playing any games) It is payable separately from salary and other compensation, and It is nonrefundable.
Duty days are all days from the initial pre-season training day through the last day of competition (e. g. game days, practice days, days spent at team meetings and promotional "caravans and training" camps).
If you're a nonresident professional athlete but not a member of a professional athletic team, you follow the same tax rules as nonresident entertainers.
Nonresident entertainers.
If you're a nonresident entertainer, your Massachusetts source income is generally the entire amount you received for a performance or engagement you performed in Massachusetts.
If you're not paid specifically for a performance in Massachusetts, get your apportionment by multiplying your total annual compensation by the number of performances in Massachusetts, and then divide by the total number of performances you performed under the contract.
Nonresident flight crew members and air carrier employees.
You're considered a nonresident flight crew member if you're involved in providing services on aircraft during flight (e. g. pilots and flight attendants). You'll be taxed the same way Massachusetts nonresidents are.
You're considered a nonresident air carrier employee (a subset of flight crew members) if you're an operator who needs to have an air carrier certificate because of your commercial flight activities or because of the size of your aircraft. You'll only be taxed if you earn more than 50% of your pay in Massachusetts, meaning that your scheduled flight time in Massachusetts is more than 50% of your total scheduled flight time when employed during the year.
When you can't establish the exact amount of pay you received for services you performed in Massachusetts, calculate how much you owe in taxes by:
Multiplying your gross income related to your employment (wherever earned) by the number of your Massachusetts workdays (any workday that you flew out of Massachusetts or any day you spent even part of in Massachusetts), and then Dividing by your total workdays (all days that you were either flying or required to be on-duty).
Passive activity and losses.
When reporting for federal purposes, take out passive activity income and losses that aren't attributed to Massachusetts. For Massachusetts purposes, recalculate the allowed passive activity losses based on income or losses from passive activities that generate income subject to Massachusetts tax. Do this by completing Form 8582, using only the amounts from activities that generate income subject to Massachusetts tax.
When calculating Form 8582, limit the allowance amount ($25,000) for rental real estate activities with active participation to the amount you were allowed for federal purposes. If you have a gross income of $100,000 or more, this lowers or gets rid of the offset allowance.
추가 자료.
Composite returns for nonresidents.
A pass-through entity can file a composite return on behalf of qualified electing nonresidents who report and pay income tax on their proportional or distributed share of Massachusetts source income of the pass-through entity. A partnership, S corporation, or a trust or estate can file an electronic composite return on Form MA MRCR and make estimated tax payments as an agent on behalf of 2 or more qualified electing nonresident members.
Be an individual or the estate or trust of a deceased nonresident partner Be nonresidents for the entire taxable year Elect to be included in the composite return by signing a statement Agree to be subject to Massachusetts tax jurisdiction, and Waive the right to claim deductions, exemptions, and credits allowable under M. G.L Chapter 62, Sections 3, 5 and 6.
Composite returns by professional athletic teams.
Any professional athletic team with 2 or more qualified electing nonresident team members can file a composite tax return as an agent for the qualified electing nonresident team members. Each electing non-resident team member must sign, under penalties of perjury, a statement stating their qualifications and election to file a composite return.
Comments
Post a Comment